Thursday, November 8, 2012

Filled Under: ,

Gambaran Pekerja Arang Batu

Apakah sumber tenaga terakhir manusia pada masa akan datang. Adakah minyak akan terus menerus berbakti kepada seluruh masyarakat dunia, ataupun kita akan kembali kepada arang batu seperti suatu ketika dulu yang menjadi aset utama dalam penjanaan kuasa api. Dalam kesibukan kita mencari pekerjaan, belajar tinggi-tinggi untuk mendapatkan pekerjaan menjadi kuli batak kelas tinggi, ataupun menjadi orang suruhan untuk menipu segala pelusuk muka bumi dengan dibayar bersama wanita seksi sebagai ganjaran membutakan mata, walaupun ilmu didada tahap degree.


Tahukah anda, tenaga elektrik yang kita gunakan sekarang dijana menggunakan arang batu dan dijangkakan peningkatan permintaan arang batu akan meningkat sehingga 39% untuk 10tahun lagi. Secara tidak langsung bil elektrik yang kita gunakan akan meningkat juga dan segala barangan keperluan akan turut meningkat. 


Apakah itu career. Adakah career dimata masyarakat pada hari ini hanyalah sebagai seorang cikgu, doktor, jurutera, Pegawai Tinggi ataupun penyangak kaki bodek orang atasan yang dianggap pekerjaan utama yang mesti dicapai oleh anak-anak masing-masing. Bagaimana pula jika mereka menjadi bangang pada masa akan datang dan tidak merealisasikan impian career yang anda inginkan. Kenapa gaji golongan bawahan seperti tukang sapu, tukang lap, segala jenis tukang yang memberi impak kepada atasan tidak dibela dengan sebetulnya. Sehinggakan mereka terpaksa kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Jawapan yang simple, perut buncit yang berada diatas hanya tahu mengenyangkan perutnya sendiri untuk dicucuk oleh malaikat bila mati kelak.

Gambar Yang Menyayat Hati 






















Sebagai manusia, walaupun sudah tinggi kita naik, kita hendaklah pandang ke bawah, ditempat dimana mereka yang memerlukan bantuan. Kebijaksanaan kita hendaklah diterapkan untuk membantu golongan yang kurang cerdik supaya mereka juga dapat menikmati kehidupan yang sempurna seperti kita berada diatas kerusi empuk sambil bersandar menunjukkan perut buncit.

SUMBER : www.syok.org

Written by

We are Creative Blogger Theme Wavers which provides user friendly, effective and easy to use themes. Each support has free and providing HD support screen casting.

0 comments:

Post a Comment

Jom Ramai-ramai Meriahkan Ruangan Komen Di Belog Tiga Pagi.
Semua Dalam Tiga Pagi Aje?

© 2013 iPRESS. All rights resevered. Designed by Templateism